Door weer en wind

Expert Coenders Horst/Expert Venray

077 398 13 88 / 0493 31 93 89

www.expert.nl

Je kunt je pas gekochte televisie, koelkast of computer in de winkel zelf meenemen, maar net zo makkelijk laat je de aankopen bezorgen door één van de enthousiaste medewerkers van Expert Coenders in Horst, of Expert Deurne en Venray. Ook bij het monteren en installeren staan zij hun mannetje. Ze zijn het gewend, ze kennen de apparaten door en door en ze passen zich prima aan jouw woonsituatie aan.

Installateur Mark (38) uit Deurne werkt bij Expert Deurne en Venray. “Mijn passie ligt bij bruingoed: het installeren van televisies, audio-apparatuur en zelfs complete netwerken. Ik heb ook in de winkel gewerkt en die ervaring neem ik mee in mijn dagelijkse werkzaamheden.” Het is volgens Leo (59), eveneens werkzaam in Deurne en Venray, het verrassende karakter dat het werk zo leuk maakt. “Je komt als witgoedmonteur elke dag nieuwe dingen tegen zoals vernieuwde soft- en hardware in apparaten. Mijn taken zijn het repareren en inbouwen van apparaten en bijbehorende werkzaamheden als het maken van aansluitingen en aanpassingen in en aan de keuken.” Rudy (51) is witgoedmonteur bij Expert Coenders in Horst en is vooral op pad om problemen op te lossen. “Door jarenlange technische ervaring herken ik vaak dezelfde uitdagingen, maar soms mag ik langer zoeken om een oorzaak te vinden. Door de technologische ontwikkelingen zijn apparaten nu ingewikkelder, maar door extra servicemenu’s en foutcodes hebben we meer tools om een oplossing te vinden.” Het meest vervelende is een apparaat dat niet naar behoren functioneert. Rudy: “Het valt me op dat niet iedere gebruiker de gebruiksaanwijzing leest. We wassen vandaag de dag bijvoorbeeld minder op 90 graden en dat betekent dat het onderhoud van een wasmachine anders is. Ik ben veel tijd bezig met het informeren van de klant over het juiste gebruik van de apparatuur.” Leo gaat altijd vrolijk en fluitend naar zijn klanten. “Ik wil de aanwezigheid van loslopende honden checken, want je begeeft je namelijk op het terrein van de hond en ik wil problemen voor zijn”, zegt Leo met een glimlach.

“Leo gaat altijd vrolijk fluitend naar zijn klanten”

Mark: “Mensen zijn in hun eigen woning vrijer dan in een winkel. Als installateur pas je je aan en zorg je dat klanten zich op hun gemak voelen bij jouw aanwezigheid.” Ze zijn opgeleid om hun werk goed uit te kunnen oefenen. Mark: “Ik zorg voor beschermingsmateriaal als een deken of kussen. Ook zet ik nooit iets zomaar op een houten vloer. En krijg ik het verzoek om mijn schoenen te voor voorzien van bescherming. Geen probleem!” Alledrie hebben ze veel mensenkennis opgedaan. Rudy: “Het valt me op dat mensen het liefst geen onderscheid maken tussen dat iets niet werkt of niet naar behoren functioneert. Ik leg het ze graag uit.” Mark vult aan: “Als je eenmaal hebt aangebeld, dan heb je snel door met wie je te maken hebt. Het in contact staan met klanten en het werken met mijn favoriete producten maken het vak zo mooi. Door weer en wind, geen dag is hetzelfde.”